Elektronski potpis u poreskim prijavama

Elektronski potpis postaje ključni element u procesu podnošenja poreznih prijava u Bosni i Hercegovini od 1.1.2024. godine. S obzirom na najnovije izmjene u zakonodavstvu, poreski obveznici su obavezni koristiti kvalifikovane elektronske potvrde (KEP) za podnošenje PDV prijava i prijava za akcize određenih godina. Ovo se odnosi kako na velike obveznike indirektnih poreza, tako i na ostale poreske obveznike. 

Nabavka kvalifikovanih elektronskih potvrda (KEP)

 

Jedan od prvih koraka za poreske obveznike koji žele koristiti elektronski potpis jeste nabavka KEP-a. KEP-ove možete nabaviti od Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) Bosne i Hercegovine. Ovaj proces podrazumijeva dostavljanje određene dokumentacije, uključujući ugovor i prijavu zastupnika. Za poreske obveznike koji nemaju KEP, dodatno je potrebno dostaviti zahtjev za izdavanje KEP-a, ugovor o pružanju usluga ovjerioca UIO, prilog ugovora sa spiskom zaposlenih i ovjerenu fotokopiju izvoda iz sudskog registra. S obzirom na rokove za primjenu ovih promjena, vreme je da se započne sa procesom nabavke KEP-a kako bi se izbjegle eventualne kašnjenja pri podnošenju poreskih prijava.

Elektronski potpis u poreskim prijavama Elektronski potpis za fizička lica povezana s pravnim licima

Za fizička lica zaposlena u pravnim licima koja podnose porezne prijave, postoji poseban proces izdavanja KEP-a. Pravna lica su dužna popuniti zahtjev za izdavanje KEP-a za svoje zaposlene fizičke osobe. Ovi zaposleni, koji će koristiti KEP, trebaju lično dostaviti zahtjev, potpisati ga i priložiti ovjerenu fotokopiju svog identifikacionog dokumenta. Važno je da se svi podaci u zahtjevu podudaraju sa podacima navedenim u zahtjevu pravnog lica. Ovaj postupak osigurava da elektronski potpis bude povezan sa pravim licem koje podnosi poreznu prijavu.

Upotreba kvalifikovanog elektronskog potpisa (KEP)

Kvalifikovani elektronski potpis (KEP) nije samo obaveza, već i sredstvo koje omogućava brže, sigurnije i efikasnije podnošenje poreznih prijava. Poreski obveznici koji već posjeduju KEP trebaju biti svjesni da poruke koje razmjenjuju sa UIO moraju biti potpisane ovim elektronskim potpisom. Također, moguće je koristiti KEP izdat od strane Ovjerioca UIO ili drugih ovjerilaca koji su upisani u evidenciju ovjerilaca. Ključno je da ovaj potpis bude kompatibilan sa softverom koji UIO koristi u elektronskom poslovanju. Ova praksa osigurava sigurnu i valjanu razmjenu informacija između poreskih obveznika i UIO.

U zaključku, elektronski potpis igra ključnu ulogu u olakšavanju procesa podnošenja poreznih prijava u Bosni i Hercegovini. Kvalifikovane elektronske potvrde (KEP) postaju obavezne za sve poreske obveznike, i svako pravno lice ili fizičko lice koje podnosi prijave treba pažljivo pratiti proces nabavke KEP-a. Ovaj napredak u elektronskom poslovanju osigurava efikasnije, sigurnije i transparentnije porezno prijavljivanje, što na kraju koristi i samim poreskim obveznicima i državnom aparatu.

Za više informacija vezano za računovodstvene savjete kontaktirajte nas i istražite naše računovodstvene usluge.

Stojimo iza svojih brojeva

Naše sjedište

Vilsonovo šetalište 10

Radno vrijeme

Ponedjeljak-Petak: 08:00 - 16:30